Idea Polska TechDays
Polska TechDays to impreza towarzysząca Polska Festival, który ma na celu skuteczne wprowadzenie na rynek indonezyjski polskich firm technologicznych w Indonezji. Polska TechDays skupia się na promocji start-upów oraz firm na etapie ekspansji na niezwykle atrakcyjnym dla cyfrowych rozwiązań rynku indonezyjskim. 10 wybranych start-upów z Polski, uczestników Polska TechDays, pozyska dedykowaną wiedzę prawno-operacyjną i zaprezentuje się przed dużymi lokalnymi firmami, największymi lokalnymi graczami technologicznymi oraz inwestorami.
Potencjał Indonezji
- populacja - około. 270 millionów (4-te miejsce na świecie)
- prognoza klasy średniej na rok 2030 to 80 milionów ludzi
- bardzo młode społeczeństwo, mediana wieku poniżej 30 lat
- 64% dorosłej populacji (15+) nie ma konta w banku
- adopcja płatności bezgotówkowych na poziomie 10%
- tylko 8% dorosłych (15+) używa kart płatniczych
- 130 milionów aktywnych użytkowników social-media
- 91% populacji posiada telefon komórkowy z czego 47% to smartfony (około 130 milionów zarejestrowanych urządzeń)
- w Indonezji funkcjonują aż 4 unicorny - 2 marketplace (Tokopedia, Bukalapak), 1 bilety i hotele (Traveloka), 1 ride-hailing (GoJek)
Miejsce i przebieg imprezy
Festiwal odbędzie się w Centrum Handlowym PIK Avenue w północnej Dżakarcie, bardzo blisko stołecznego portu lotniczego. Jest to jedno z lepiej prosperujących centrów handlowych w stolicy Indonezji z dużą i zamożną społecznością pochodzenia chińskiego zamieszkującą okolicę.
Główne punkty planu dla firm w ramach Polska Festival
- dzień 1: prelekcje z ekspertami omawiające najważniejsze kwestie prowadzenia biznesu w Indonezji (założenie działalności, przepisy prawne, współpraca z indonezyjskimi firmami) a także indywidualne prezentacje polskich firm
- dzień 2: udział w Pitch Competition, podczas którego będzie można zaprezentować się przed największymi indonezyjskimi firmami i inwestorami
- spotkania B2B przygotowywane indywidualnie pod każdego partnera
- dzień 3: tournee po największych firmach technologicznych w Dżakarcie, w tym przynajmniej jednym unicornie
Imprezy towarzyszące
- Polska Festival - 7-dniowa wystawa polskich produktów branży spożywczej i kosmetycznej w głównym lobby PIK Avenue
- BBQ Festival - food court z polskimi daniami
- Kolacje biznesowe w tym otwierająca Gala Dinner organizowana przez Ambasadę RP w Indonezji
- Polish Bar & Vodka testing
- Art & Photo exhibition
- Travel Tour
Uczestnictwo
Uczestnictwo w 3-dniowym wydarzeniu kosztuje 1000 USD.
Termin wysyłania zgłoszeń został przedłużony - do wyczerpania miejsc.
Dofinansowanie PAIH wynosi 85%. Koszt ponoszony przez uczestnika wynosi 150 USD.
Informacje dotyczące płatności zostaną przekazane zaakceptowanym uczestnikom.
Wspierające instytucje indonezyjskie
- KADIN - Indonezyjska Izba Handlowa
- Indonesia FinTech Association - asocjacja firm branży FinTech
- APINDO - największe stowarzyszenie przedsiębiorców
- BKPM - Urząd Koordynacji Inwestycji Zagranicznych
Załączniki
Dodatkowych informacji udziela
- Jacek Kołomyjec
Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Indonezji
e-mail: jacek.kolomyjec@paih.gov.pl