Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Seminarium: "Doing Business in Indonesia: Opportunities for Polish enterprises in Indonesia"

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2019-05-09 15:06:07
seminarium, warszawa, polska, indonezja, ekspansja, 2019, doing business in indonesia, opportunities for polish enterprises in indonesia

Zapraszamy polskie firmy zainteresowane ekspansją na rynek indonezyjski do wzięcia udziału w seminarium "Doing Business in Indonesia: Opportunities for Polish enterprises in Indonesia", które odbędzie się w dniu 22 maja 2019 r. w Centrum Informacyjnym PAIH w Warszawie (ul. Bagatela 12).

Szczegółowa agenda wydarzenia dostępna w linku.

 

Firmy zainteresowane udziałem prosimy o rejestrację do 21 maja do godz. 12.00 za pomocą formularza rejestracyjnego.

 

Prelekcję będą prowadzone w języku angielskim.

Udział bezpłatny po uprzedniej rejestracji.

 

  • Kilka słów o Indonezji:

Gospodarka Indonezji jest największą w regionie Azji Płd.- Wsch. Opiera się na przemyśle, z dynamicznie rosnącym udziałem sektora usług, szczególnie ICT. Indonezja jest członkiem G20, wchodzi także w skład regionalnych ugrupowań: ASEAN i APEC. Średni wzrost PKB w ostatniej dekadzie wyniósł ponad 5%. W br. Indonezja znalazła się w gronie 10 największych gospodarek (wg PWC w 2040 r. uplasuje się na 4. miejscu za US, Chinami i Indiami). Populacja kraju wynosi 266 mln (wg BŚ klasa średnia przekroczy 130 mln os. w 2025 r., a PKB (PSN) osiągnie 25 tys. USD.

 

Perspektywy/wnioski dot. sytuacji polityczno-ekonomicznej w najbliższych latach:

Przebieg i wyniki ostatnich wyborów oraz sytuacja makroekonomiczna wskazują na stabilną sytuację polityczno-ekonomiczną i dynamiczny wzrost PKB w przedziale 5-7% w kolejnych latach. Oczekuje się dalszej kontynuacji reform, rozwoju infrastruktury, uproszczenie procedur związanych z inwestycjami zagranicznymi oraz większym otwarciem dla BIZ, szczególnie w kluczowych sektorach wskazanych przez obecny gabinet tj.: ICT, nowe technologie i turystyka. Dużym utrudnieniem obecnie dla polskich przedsiębiorców są bariery handlowe, wymóg wysokiego kapitału zakładowego (około 600 tys. EUR), konflikt UE-IND dot. oleju palmowego. Negocjacje dot. umowy o wolnym handlu UE-IND (CEPA) posuwają się do przodu i jest realna szansa na ich podpisanie podczas obecnej kadencji Prezydenta Jokowiego, choć zapewne nie wcześniej niż w 2021 r.

 

  • Kilka słów o Prelegentach:

BKPM (Badan Koordinasi Penanaman Modal) Indonezyjska Rada Koordynacyjna ds. Inwestycji, zał. w 1973 r., jest agencją rządową, która odpowiada za realizację polityki i koordynację usług w zakresie inwestycji zgodnie z przepisami i rozporządzeniami rządu Indonezji. Jako podstawowy organ łączący biznes i rząd, BKPM odpowiada za realizację krajowych i zagranicznych inwestycji bezpośrednich poprzez stworzenie sprzyjającego klimatu inwestycyjnego. BKPM podlega bezpośrednio Prezydentowi Indonezji. Od lipca 2016 r. przewodniczącym BKPM jest były Minister Handlu: Thomas Lembong.

 

EIBN (EU-Indonesia Business Network), jest projektem partnerskim rozpoczętym w 2013 r. pomiędzy pięcioma europejskimi dwustronnymi izbami handlowymi w Indonezji i dwoma odpowiednikami w Europie. Celem jest promowanie Indonezji i ASEAN jako regionu o wysokim potencjale handlowym i inwestycyjnym wśród firm, zwłaszcza MŚP, ze wszystkich państw członkowskich UE28. Opierając się na wieloletnim doświadczeniu swoich partnerów, EIBN stanowi istotny element kontaktu dla europejskich przedsiębiorstw, dostarczając informacji na temat potencjału rynkowego, jednocześnie wspierając przedsiębiorstwa w badaniu i zrozumieniu lokalnego rynku. Projekt zainicjowany i współfinansowany z budżetu UE.

 

Bank Mandiri, zał. w 1998 r. z siedzibą w Dżakarcie , jest największym bankiem w Indonezji pod względem wielkości aktywów, kredytów i depozytów. Aktywa w 2018 r. ogółem sięgnęły 1200 bln IDR (około 320 mld PLN). Bank posiada ponad 1700 oddziałów w kraju i 6 oddziałów za granicą w tym 1 w Londynie; ponad 15 tys. bankomatów oraz 6 głównych podmiotów zależnych w tym: bank Syariah Mandiri, Mandiri Sekuritas, Mandiri Tunas finanse, AXA Mandiri.

 

>>> Zarejestruj się na seminarium! <<<




Pliki do pobrania

Harmonogram Seminarium - Doing Business in Indonesia - 22.05.2019
pdf | 281.66 KB
Pobierz